Sabtu, 2 Februari 2013

Agenda Wanita Malaysia...Merentasi Keperluan Wanita...

Oleh : Ketua Penerangan DMP Negeri Kedah
Sarina Ismail


Jumaat: 1 Februari 2013 - Penyingkap satu lembaran sejarah, ketika PRU ke-13 hampir menjelang, Wanita Pakatan Rakyat Pusat menkancarkan "Agenda Wanita Malaysia" ke seluruh negeri dan zon di Malaysia.

Pada tanggal hari penuh berkat, Jumaat, 1 Februari 2013, bertempat di Kompleks PAS Kedah, Pakatan Rakyat Kedah dan Perlis mengorak langkah menyusun strategi untuk menawan hati pengundi-pengundi wanita di Malaysia yang sekian lama di nafikan hak sewajarnya oleh kerajaan Barisan Nasional.

Isi kandungan Agenda Wanita Malaysia itu sendiri menawarkan kebajikan kepada kaum wanita seperti caruman KWSP sehingga RM600 oleh kerajaan dan sebanyak RM120 dari para suami yang tidak pernah diagendakan oleh Barisan Nasional sejak mereka memerintah Malaysia.

Wanita merupakan sebahagian aset pembangunan negara dan wanita juga adalah sumber lahirkan para cendiakawan pelbagai bidang yang mewacanakan kejayaan negara kita Malaysia. Sewajarnya wanita diberi perhatian terutama dari segi kebajikan mereka. Carumah KWSP kepada wanita-wanita yang tidak bekerja itu, sekurang-kurangnya boleh membantu mereka sekiranya mereka kehilangan tempat bergantung, kematian suami atau lain-lain musibah yang menyebabkan mereka terpaksa menanggung sara hidup keluarga.

Majlis yang berprestif itu dirasmikan oleh YAB Dato'Seri DiRaja Ustaz Azizan Abdul Razak. Selain itu hadirin juga berpeluang mendengar ucapan dari ketua DMP Pusat, ketua wanita Keadilan Malaysia, ketua wanita DAP Malaysia, ketua DMP negeri kedah dan Perlis, ketua wanita Keadilan Kedah dan Perlis serta ketua wanita DAP Kedah.

Majlis dimulakan dengan perarakan masuk ketiga-tiga pimpinan wanita Pakatan Rakyat peringkat pusat dan negeri Kedah/Perlis. Mereka diiringi seramai 30 orang pembawa panji-panji yang mewakili ketiga-tiga parti, PAS, PKR dan DAP.

Kira-kira 1000 hadirin dikalangan muslimat PAS, wanita Keadilan dan wanita DAP hadir dimajlis berkenaan. Lagu rasmi PAS, PKR dan DAP berkumandang sejurus sahaja program dimulakan untuk menaikkan semangat semua yang hadir.

Majlis dipengerusikan oleh Ketua Penerangan DMP Negeri Kedah, Sarina Ismail dan Wanita Keadilan Kedah, Puan Wanni.

HIDUP..HIDUP..HIDUP ISLAM..
HANCUR..HANCUR..HANCUR BN...
KALAH..KALAH..KALAH BN..

JAHANAM..JAHANAM..JAHANAM KEZALIMAN..

REFORMASI! REFORMASI ! REFORMASI !
UBAH ! UBAH ! UBAH !

ALLAHUKAKBAR! ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!


Berikut antara kenangan yang sempat dirakamkan oleh lensa Penerangan Muslimat PAS Kedah.
























0 ulasan:

Catat Ulasan

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More